Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2008Numer (67) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Umiejętność budowania marki na Jednolitym Rynku Europejskim w oparciu o polski sektor odzieży sportowej

General problems of the fibre and textile industries

Autor:

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)

Abstrakt:

Celem badań było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy przedsiębiorstwa produkujące w Polsce odzież sportowa są w stanie sprostać konkurencji na Jednolitym Rynku Europejskim z punktu widzenia skuteczności działalności marketingowej firmy ze szczególnym uwzględnieniem działań strategicznych w zakresie marki. Badano przedsiębiorstwa polskie produkujące odzież sportową. Jako instrument pomiarowy wybrano kwestionariusz ankietowy. Przeprowadzona analiza badawcza pokazała, że polskie przedsiębiorstwa produkujące odzież sportową wykazują poważne braki w wielu aspektach swojej działalności. Może to spowodować w przyszłości utratę konkurencyjności, co byłoby ogromną szkodą dla rynku. Szczególnie jest to widoczne przy budowie marki, najważniejszego elementu do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Niepokojące jest, że aż 60% ankietowanych nie ma, lub nie wie, czy ma zbudowaną markę, która posiada odpowiednią tożsamość, co przekłada się na jej pozytywny wizerunek. Oczywiście istnieje też grupa przedsiębiorstw, które wykazały się dużą znajomością tej dziedziny, ale stanowi ona marginalną część badanych firm.

Tagi: Polish sportswear market, brand strategy, management.

Opublikowano w numerze nr 2 (67) / 2008, strony 7–11.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook