Gdzie jesteśmy: Strona głównaRok 2014Numer (104) → Artykuł:
AAA     ENG | POL

Zachowania konsumentów wobec produktów co-brandingowych z sektora odzieżowego

General problems of the fibre and textile industries

Autorzy:

  • Grębosz Magdalena
    Department of European Integration and International Marketing, Faculty of Organization and Managementme, Technical University of Łódź, Łódź, Poland
  • Otto Jacek
    Department of European Integration and International Marketing, Faculty of Organization and Managementme, Lodz University of Technology, Łódź, Poland

Download... PDF
Pełen tekst (ang.)

Abstrakt:

W obecnej sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa z branży odzieżowej poszukują nowych metod rozwoju rynku i wzrostu wartości marki. W tym celu wykorzystują m.in. rozszerzenie marki, licencjonowanie marki oraz co-branding, czyli strategię podwójnego znakowania produktów. Analiza wyników badań prowadzonych na świecie dowodzi pozytywnego wpływu co-brandingu na zachowania konsumentów. Dla autorki, istotne było wykazanie wpływu strategii co-brandingu na preferencje konsumentów wobec produktów z branży odzieżowej. Analiza wyników badań prowadzonych przez autorkę dowodzi pozytywnego wpływu zastosowania strategii co-brandingu na zachowania konsumentów, potwierdzając tym samym, iż konsumenci preferują co-brandingowe produkty odzieżowe. Jednocześnie jak wynika z przeprowadzonych analiz, konsumenci chętniej wybierają tańsze produkty klasyczne w przypadku zastosowania wyższych cen produktów co-brandingowych. Analiza wyników badań dowiodła także, iż stopień wpływu co-brandingu zależy od cech demograficznych, społeczno-zawodowych oraz geograficznych konsumenta.

Tagi:

textile product, co-branding, customer behaviour, brand, brand alliance.

Cytowanie:

Grębosz M, Otto J. Customer Behaviours towards Co-Branded Products of the Textile Industry. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2014; 22, 2(104): 13-18.

Opublikowano w numerze nr 2 (104) / 2014, strony 13–18.

KONTAKT:

FIBRES & TEXTILES
in Eastern Europe
ul. Skłodowskiej-Curie 19/27,
90-570 Łódź, Poland
e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl
ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl
Wydarzenia:

Redakcja
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, 90-570 Łódź e-mail: infor@lit.lukasiewicz.gov.pl; ftee@lit.lukasiewicz.gov.pl


Redaktor naczelny Dariusz Wawro, Kierownik Redakcji Janusz Kazimierczak, Korektor j. ang. Geoffrey Large, Asystent redaktora Anna Wahl, Wydawca Łukasiewicz-ŁIT

facebook